MULUT KITA VS MULUT YESAYA

MULUT KITA VS MULUT YESAYA

Yakobus berkata dalam Yak 3 : 9 “Dengan lidah kita memuji Tuhan, Bapa kita; dan dengan lidah kita mengutuk manusia yang diciptakan menurut rupa Allah”. Dan memang benar apa yang dikatakan oleh Yakobus, karena bagian tubuh yang sangat sulit di jaga adalah mulut dan mulut menjadi sesuatu yang ambivalen alias bermuka dua, karena dari mulutlah keluar puja puji kepada yang Kudus, tetapi dari mulut yang sama jugalah keluar hujatan kepada sesama.

Dalam hal mulut Yesus juga pernah berkata dalam Mat 15 : 18 “Tetapi apa yang keluar dari mulut berasal dari hati dan itulah yang menajiskan orang”. Maksud Yesus dengan mengatakan ini adalah bahwa , mulut adalah pintu keluar apa yang dihati, jika isi hati jahat, maka jahat juga yang keluar dari mulut dan jika isi hati baik, maka baik juga yang keluar dari mulut. Mungkin oleh karena sifat mulut yang demikianlah jugalah maka dulunya Pe – Mzm pernah berkata dalam Mzm 141 : 3 “awasilah mulutku, ya TUHAN, berjagalah pada pintu bibirku”.

Lalu apa hubungannya dengan mulut kita ya ? Yesaya berkata dalam Yes 6 : 5 “Celaka, tak ada harapan lagi bagiku, sebab mulutku kotor karena dosa, dan aku tinggal diantara bangsa yang begitu juga …”. jangan – jangan aku hampir sama seperti masa hidup Yesaya dengan kehidupannya di tengah – tengah bangsa Israel yang suka berkata kotor, berbicara seenak perut, menggossip, memfitnah, memutar balikkan fakta, mencaci, menipu dan mungkin menjadi seorang “PESILAT” yang pandai bersilat lidah …. hehehe.

Tapi aku berharap, kiranya Tuhan tetap mengasihi kita, sama seperti Ia mengasihi Yesaya dan mentahirkan mulutnya dan maka Tuhan juga mentahirkan mulut kita dengan berkata “… bara ini telah menyentuh bibirmu. Sekarang kesalahanmu sudah dihapus dan dosamu sudah diampuni” (Yes 6 : 7) Wow … ternyata Tuhan tidak hanya memberkati mulut Yesaya tetapi Tuhan juga memberkati mulut Yeremia, dalam kesaksiannya Yeremia berkata “… Tuhan mengulurkan tanganNya dan menjamah mulutku lalu berkata, dengar dan umumkanlah kata – kata kata – kata yang Ku ucapkan ini” (Yer 1 : 9) Wah luar biasa, Tuhan memberkati setiap mulut yang dipilihNya menjadi hambaNya.

Ah … Semoga mulut ini juga selalu menjadi berkat dalam setiap perkataan yang keluar dari dalamnya, dalam doaku memang aku selalu berkata ; Ya Tuhan, jikalau Engkau mempercayaiku sebagai pembicaraMu, kiranya Engkau memberkati setiap khotbah – khotbahku, karena khotbahku pun memang hanya untuk kemulianMu bukan untuk diriku, karena aku juga memang bukan mau hanya untuk menjadi yang berkoar – koar saja … hehehe … bagaimana dengan sahabat ?

Ok lah sampai disini saja ya, selamat malam sahabat semua dan tulisan ini hanya sebuah perenungan sederhanaku sore ini di masa santaiku hari ini dan rasa girangku laptoku sehat kembali setelah di instal … hehehe.

Selamat Minggu Tuhan memberkati.
Sang Penulis Kecil. Pekanbaru 31 Jan 2016.

Suplemen PJJ GBKP 31 Jan – 06 feb 2016. “Ijenda Aku Suruhlah Aku” Jes 6 : 1 – 8

“I Jenda Aku Suruhlah Aku”
Jes 6 : 1 – 8

Pokok Pikiren :

• Bahan PJJ-nta sekali enda banci jadi enggo semal i orati ibas gerejanta. Bagepe sieteh maka Jes 6 : 8 i pake ibas logo GBKP guna menjelasken maka gerejanta GBKP erpengue nandangi pendilo Tuhan ibas ndalanken tugas panggilenna ibas kerina tantangen si lit.

• Piga – piga hal si banci si idah arah pendilo Jesaya rikutken bahan oraten PJJ – nta senda enda eme :

  1. Pendilo si isehken man Jesaya eme sada pengergan Dibata man manusia, ija Dibata make manusia jadi partnerna guna ikut campur tangan mereken kontribusina ntah berkarya guna mpekena kegeluhen manusia. Ibas pengertin sienda me teolog si tergelar Karl Barth ngataken : “Allah itu mampu melakukan banyak hal, tetapi Ia tidak selalu mau mewujudkannya. Sementara manusia selalu mau melakukan banyak hal tetapi ia tidak mampu melakukannya”
  2. Pendilo si isehken Tuhan man Jesaya ertujun gelah Jesaya mabai bangsa Israel nggeluh mulihi ibas dalan Tuhan alu meritaken berita pertobaten erkiteken kejahaten bangsa e.
  3. Patut ka pe ibereken jempol man Jesaya erkiteken keberanianna ngaloken pendilo e selaku nabi itengah – tengah kegeluhen bangsa si lanai erngena ate Tuhan. Sebage cataten : Kenca ra ja Uzia igantiken raja Zakaria maka kegeluhen bangsa Isarel memang tuhu – tuhu bobrok kel subuk e ibas segi pemerintahen bagepe ibas bidang agama. Raja zakaria si menggantiken raja Uzia mate ibas thn 740 SM. (2 Raja-raja 15 : 3). Ibas paksa sie raja Zakaria i turiken mate erkiteken ukumen si isehken man bana alu mereken penakit kusta. Sebab ibas kegeluhen beragama raja Zakaria tuhu lanai ngergaken Tuhan janah pang mengambil alih tugas iman i rumah pertoton alu bengket kubas ruang si badia ras ngelakoken persembahen tutungen man Dibata si la banci ia ngelakokenca (Bd. 2 Kronika 26 : 1 – 23).
  4. Pendilo e pe iawali alu perjumpan secara khusus antara Jesaya ras Dibata. Ija Dibata ncidahken diriNa man Jesaya. Janah perjumpan e sendiri menghasilken keriahen man Jesaya erkiteken dosana ialemi Dibata kenca pengakunna maka ia sendiri pe kalak si perdosa si nggeluh i tengah – tengah bangsa si erdosa. Kenca pengakunna e me maka Dibata nuruh malekat Serafim engkuitken biber Jesaya alu bara api si ibuatna ibas batar – batar persembahen nari sebage simbol pengalemi dosa Jesaya. Pengalemi dosa e sendiri isehken Dibata erkiteken Jesaya memang enggo i persiapken Dibata ras terpilih guna meritaken berita pertobaten man bangsa Israel si meriah ukur nggeluh ibas erdosa.
  5. Pendilo e labo bersifat perintah tapi sada pendilo (ajakan) “Ise ndia Ku suruh”. Ertina Jesaya bebas memilih pendilo (ajakan) Dibata e antara “ue” ras “lang” ras tentu saja bicara Jesaya la nggit ngaloken pendilo e, maka Dibata pe tentu milih kalak si deban si nggit ndahiken – dahinNa. Tapi Jesaya muat sada keputusen sitepat ibas pendilo Tuhan nina “aku suruhlah aku”.
  6. Cataten pe man banta, maka tupung Jesaya ngidah kemulian Dibata, nina Jesaya “cilaka aku, lanai lit arapen man bangku, sebab alu matangku enggo kuidah raja, Tuhan simada kuasa, adi tep – tep ranan si mentas arah biberku dosa kerina, janah aku pe ringan itengah – tengah bangsa ija tep – tep kata si ibelaskenna dem alu dosa” (ay. 5). Pengakun Jesaya enda penting si perdiateken sebab Jesaya la nuriken kerina bagin tubuh si lit, tapi ia ngataken “biber” (“najis bibir”) sebage sada bagin si mekelek kel ibas dosa kalak Israel. Kata enda pe tentu ningetken sada pengertin si mbages ras perlu si ukuri alu mbages ibas jamanta si genduari, sebab enterem memang kalak genduari hanya beluh “erbasa – basi” ibas kegeluhenna sebage kalak kristen ntah sebage warga gereja, bandingken kubas pengertin oraten PJJ-nta ibas ibas minggu si enggo lewat 24 – 31 Jan 2016, alu tema “Cidahken Kinitekenndu Arah Perbahanendu”.(https://israelhsmilala.wordpress.com/…/suplemen-pjj-24-30-…/).

• “Aku Suruhlah Aku” nina Jesaya ngaloi pendilo Tuhan, tentu bageme pe kita idilo guna ndahiken dahin pelayanen gerejanta. Enterem senina – turangta si enggo muat bagin ibas dahin pelayanen gerejanta sebage bukti ia kalak si ipilih Tuhan ras enggo nggejapken uga belinna pasu – pasu Tuhan ibas kegeluhenna. Emaka mari sekalak – sekalak kita, sibuatkalah baginta ibas dahin pelayanen e, subuk ibas sebage serayan Tuhan Pdt/Pt/Dk, ke – Pengurus Kategorial ntah pe Ke-Panitian, rsd.

• Sidahiken dahin e alu mehui amin gia mbue tantangenna. Mbelin kel memang tanggungjawab kalak sierdahin ibas Tuhan, si menguras energi, tenaga, pikiren ras materi, waktu guna keluargata, gia bage tetaplah sidahiken – dahin e sebage komitmenta ras Tuhan. Dage nintalah ngaloi pendilo Tuhan e sue ras tema PJJ-nta sekali enda “Ijenda Aku Suruhlah Aku”.

Pekanbaru 29 Feb 2016.
Pdt. Israel HS Milala.

Suplemen PJJ 24 – 30 Jan 2016 “Gereja (Iman) Tanpa TINDAKAN NYATA = Mati” Mat 7 : 21 – 27.

Gereja (Iman) Tanpa TINDAKAN NYATA = Mati

Mat 7 : 21 – 27

Pokok Pikiran :

• Gereja bisa berdiri tanpa gedung, tapi Gereja tidak bisa berdiri tanpa diakonia, karena jantung dari Gereja bukanlah doktrin atau ibadahnya, tapi aksi nyatanya sebagai wakil Allah di dunia.

• Gereja yang berkenan bagi Allah bukanlah juga Gereja yang jago koar – koar tentang Tuhan. Yesus mengajarkan : “Bukan setiap orang yang berseru kepada-Ku : Tuhan, Tuhan! akan masuk ke dalam Kerajaan Sorga, melainkan dia yang melakukan kehendak Bapa-Ku yang di sorga”. (Mat. 7:21)

• Apa yang harus kita lakukan agar masuk ke dalam Kerajaan Sorga itu ? Jawab orang itu : “Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap akal budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri.” (Luk. 10:27). Ini adalah hukum yang utama dan terutama (Mat. 22:36). Tapi siapakah sesama kita manusia itu ? Pertanyaan yang sama diajukan ahli Taurat itu kepada Yesus, tetapi untuk membenarkan dirinya orang itu berkata kepada Yesus : “Dan siapakah sesamaku manusia?” (Luk. 10:29). Masihkah gereja bertanya siapa kah yang harus mendapatkan pelayanan sementara di dalam jemaatnya sendiri masih banyak yang tidak merasakan kehadiran gerejanya sendiri bagi kehidupannya ?

• Dalam perumpamaan Yesus tenntang orang Samaria yang baik hati. Kita dapat melihat siapa kah yang di maksudkan Yesus dengan siapakah sesamaku manusia. Dalam perumpamaan ini tidak jelas siapa yang kena musibah perampokan itu. Teks itu tidak bicara banyak tentang identitas korban, seperti agamanya, suku bangsanya, sikap politiknya, dsb. Tetapi orang Samaria itu hanya melihat seorang manusia yang setengah mati (Luk. 10:30), dia hanya melihat manusia itu sebagai sesamanya. Yesus juga tak pernah mempedulikan identitas dan agama, apalagi kepakaran doktrin dan segudang pengakuan, untuk layak masuk surga. Tetapi dalam perumpamaan orang Samaria jelas sekali dikatakan bahwa dalam tradisi Yahudi dan dari segi apa pun mereka tidak layak masuk surga dan memperoleh kehidupan kekal. Tetapi dalam perumpamaan ini, Yesus melegitimasinya bahwa yang memperoleh hidup kekal adalah dia mengasihi sesamanya manusia.

• Yesus tidak pernah bangga mendengarkan khotbah tentang kasih yang selalu di perdengarkan oleh para rabbi agama yahudi, tetapi Ia bangga kepada kasih terpraktek dalam seluruh kehidupanNya. Banyak sekarang ini yang pakar berkhotbah tentang kasih, tapi jika tanpa mempraktekkannya maka mereka adalah sekumpulan orang – orang yang tak pernah dikenal Yesus dan sungguh mengerikan sebenarnya mereka dicap Yesus sebagai pelaku kejahatan (Mat 7 : 22 Bd. Mat 25 : 31 – 46). Mereka yang melihat penderitaan dan mendiamkannya hanyalah sekelompok kawanan Kambing dihadapan Tahta Penghakiman. Hanya satu tempat bagi kawanan Kambing ini, sebuah tempat dimana ratap dan kertak gigi menjadi melodi kesehariannya (Mat. 25:31-46). Neraka menjadi bagiannya!

• Gereja yang mematikan keran diakonia adalah gereja yang tak berguna serta Gereja yang hanya memfokuskan diri pada ritual ibadah hanyalah sekumpulan manusia berpenyakit neurositosis atau berpenyakit gila dalam konsepsi Sigmund Freud pada analisa psikoanalisanya terhadap agama.

• Gereja yang tak pernah peduli pada penerapan kasih bukanlah ibadah yang benar, oleh itulah maka Yesus menegur dengan keras para teolog dizamanNya, dengan berkata ; tidakkah kamu baca dalam kitab Taurat, bahwa pada hari-hari Sabat, imam-imam melanggar hukum Sabat di dalam Bait Allah, namun tidak bersalah ? Aku berkata kepadamu : Di sini ada yang melebihi Bait Allah. Jika memang kamu mengerti maksud firman ini : Yang Kukehendaki ialah belas kasihan dan bukan persembahan, tentu kamu tidak menghukum orang yang tidak bersalah (Mat. 12 : 5 – 7).

• Yesus memberi julukan pada jemaatnya sebagai garam. “Kamu adalah garam dunia. Jika garam itu menjadi tawar, dengan apakah ia diasinkan? Tidak ada lagi gunanya selain dibuang dan diinjak orang (Mat. 5:13). Demikian juga Gereja yang sudah tak lagi menunjukkan cinta kasihnya dalam wujud nyata kepada sesama manusia adalah garam yang sudah tawar, Maka dia bukanlah gereja yang sesungguhnya di kehendaki Tuhan keberdannya di dunia.

• Pdt. Eka darma Putra, berkata sepertinya gereja sekarang “Spech To Much Litle Too Act” adalah suatu ketagihan berbicara tentang Allah. Dan mungkin itu yang terjadi pada saat ini dengan gereja – gereja dan senadainya kita (gereja menyadari akan hal itu !

Salam. Selamat PJJ.

Pekanbaru 26 Jan 2016. (Inspirasi tulisan dari Blog Sebelah)

Suplemen Pekan Penatalayanan GBKP Wari Si Pe VI ken. 22 jan 2016. Lukas 8 : 1 – 3.“Ngelai Yesus Alu Kiniliten”

Khotbah : Lukas 8 : 1 – 3
Tema : “Ngelai Yesus Alu Kiniliten” (Persembahen Ras Keuangen Gereja)

Pokok Pikiran :

• Puji Tuhan ras wari enda tuhu malem ateta khususna man kam kerina diberu (Moria) erkiteken ibas wari enda me peduakaliken kita ngerana kerna peran Diberu ibas meritaken Berita Si Meriah. Ibas wari si erbih kita enggo ngerana kerna Janda i Sarfat ras Tabita (Dorkas) si muat peranna ibas ngelai arah kerina kinilitenna ras wari enda pe kita ngerana kerna peran diberu ibas ngelai (muat bagin ibas pelayanen).

• Bahan Pekan Penatalayenenta ibas wari si pe VI ken enda Luk 8 : 1 – 3 secara khusus ka isingetken kerna diberu – diberu singelai Yesus kidekah pelayanenna, eme :

  1. Maria magdalena si ertutus ate ngelai Yesus, kenca ngenanami keleng ate Tuhan, ija Yesus mpelawes 7 setan ibas dirina nari, ras ia sendiri memiliki peran penting ibas peristiwa penyalipen ras kekeken Yesus.
  2. Yohana ndehara Kusa Menteri Herodes, sierdahin sebage bendahara Herodes.
  3. Susana si tetap setia ngikutken Yesus ibas nehken Berita Si meriah, alu makeken kebayaken si lit ibas ia.
  4. Ras enterem denga diberu – diberu singikutken Yesus ras megiken pengajaren Yesus kidekah Yesus nggeluh antara lain eme Maria nande Yakobus, Yoses ras Salome (Markus 15 : 40 – 41).

• Temata ibas wari si pe VI ken enda, “Ngelai Yesus Alu Kiniliten” (Persembahen Ras Keuangen Gereja). Seh kel ulina tema enda man banta, erkiteken tema enda ningetken ras menghantam sikap – sikap, Individualis – Matrealis – Hedonis, si sangat mempengaruhi kegeluhen manusia ibas masa genduari, janah khususna man banta selaku warga GBKP tema enda ningetken :

  1. Kita i tepa ras ipilih guna jadi suruh – suruhenNa kap ibas ndahiken – dahin simehuli, emaka kegeluhen si ibereken Dibata man banta labo ateNa guna sinikmati sisada, tapi gelah kerina pemere Dibata e si pakeken guna nehken keleng ate man kerina manusia (bd. Ef 2 : 10).
  2. Kita iajuk ngelai alu kinilitenta si enggo ibereken Tuhan banta, muat bagin ibas tanggung jawab guna nampati dana pelayanen gerejanta, sebab melala bentuk – bentuk pelayanen si lit ibas gerejanta si membutuhken dukungen dana.
  3. Ibas kedewasaan kinitekenta sebage kalak kristen tentu kita pe enggo memahami maka nehken persembahen pe enggo jadi sada tanggungjawabta man Dibata ras sebage refresentasi persekutuannta ras Dibata.

• Dage sebage ngawan GBKP, kerina Kita idilo Tuhan guna ngelai ibas kerina kecibal kegeluhenta, janah sieteh pe pelayanen ibas gereja banci terlaksana alu mehuli ras tentuna alu litna dukungen dana si mencukupi. Ise dage si ngelitken dana e tentu kita sebage ngawan ni perpulungen emaka mari sibuat baginta ibas mendukung dana pelayanen si lit ibas gerejanta bagi diberu – diberu si ituriken ibas oratenta sendah enda si enggo muat baginna guna nehken pelayanenna kidekah ras Yesus, janah la tanggung – tanggung kerina kebayakenna i pakena guna melayani Tuhan.

Pekanbaru 22 Jan 2016.
Pdt. Israel HS Milala.
(Sentabi Tulisen enda ibuat ibas buru – buru erkiteken pelayanen si lit ibas gerejanta, emaka banci jadi kurang kel bagi si iarapaken kita guna banci jadi refrensita ibas Pekan Penatalayanenta)

Suplemen Pekan Penatalayanan GBKP Wari Si Pe V Ken. Kamis 21 Jan 2016. Perb 9 : 36 – 43.“Ngelai Segedang Geluh”

Renungan : Perbahanen Rasul-Rasul 9 : 36 – 43
Tema : “Ngelai Segedang Geluh”

Pokok Pikiren :

• DR. Andar Ismail ngatakenca ibas bukuna “Selamat melayani” Penyebab dasar kita ijemba guna ngelai eme erkiteken Yesus sendiri enggo leben ngelai kita. Alu nggambarken, kidekah kegeluhen Yesus si 33 thn, jiwa kegeluhenna memang ngelai, aminna gia Ia erkuasa, tapi amin bage gia tetap ipeterukna baNa alu cara nggeluh menghambaken diri ibas Ia ngelai (diakonos = pelayan/doulus = budak).

• Jiwa Yesus si ngelai (menghamba) e me jadi jiwa kegeluhen kalak kristen sebage pengikutNa, eme alu nggeluh ngelai (diakonos/menghamba). Ibas praktekna memang dahin ngelai memang labo menukah, erkiteken pengertin ngelai memang labo terjeng menyibukken diri ibas pelayanen gereja, tetapi lebih asangken sie eme, mengosongken diri ras menempatken kepentingen diri sendiri iteruh kepentingen Tuhan ras kepentingen kalak sideban.

• Tema Pekan Penatalayanenta ibas wari pe V ken enda “Ngelai Segedang Nggeluh”. Tema enda memang pas kel seh man banta, erkiteken Yesus memang Tuhan si ngelai ras kita selaku pengikutNa pe tentu la banci lang nggeluh ras ngusih bagi si enggo cidahken Yesus ibas kegeluhenNa. Guna banci reh ulina pengertinta kerna dahin ngelai e, erpalasken Perb 9 : 36 – 43 sijadi bahan oratenta ibas Pekan Penatalayenen ibas wari si Pe V ken enda, piga – piga hal sibanci si idah arah oratenta enda eme :

  1. Dorkas situhuna labo sekalak diberu si luar biasa erkiteken memang labo lit karunia ntah pe pemere sikhusus ibas dirina, ibandingken ras kalak si deban si muat bagin ibas pelayanen Tuhan si ituriken ibas Pustaka Si Badia. Kinibeluhen Dorkas pe memang hal sibiasa saja eme dahin si enggo biasa ilakoken diberu ibas jamanna eme njahit baju.
  2. Ituriken ia sekalak si tek man Yesus kenca nusurna Kesah Si Badia, janah kenca ia tek ras erkiniteken man Yesus, kinitekenna e iwujudkenna arah nggit nampati kalak musil ras diberu balu – balu, alu erbahan baju – baju man kalak e janah merekenca secara gratis. I Jope ibas paksa si ndai memang enterem janda erkiteken perbulangenna mate erkiteken bencana sebage nelayan ntah pekerja keras ibas perahu. Erkiteken sie enterem janda – janda si lanai lit uang masukna seh jadi kalak si musil.
  3. La jelas memang ituriken ibas Pustaka Si Badia maka Dorkas enggo erjabu ras lit anakna ntah lang. Tapi tupung ituriken ibas sada wari ia sakit janah kedungenna mate  ernterem kel kalak erate ceda. Ceda ate kalak si enterem e tentu erkiteken kalak e enggo ngenanami keleng ate ras kiniulin sialokenna ibas Dorkas nari.
  4. Kalak sienterem erate ceda ibas kematen Dorkas, tapi tupung ibegina Petrus ras Yohanes paksa melayani la ndauhsa i kutana nari eme kuta i Lydia. I pindoken kalak gelah Petrus reh kurumah Dorkas, sebab tuhu keleng kel atena Dorkas. Ibas penuri – nurinna kerna kegeluhen Dorkas maka Petrus pe kepate ras erkeleng ate man Dorkas seh maka Petrus pe ertoto guna mpegeluh Dorkas ibas simate nari.
  5. Berita kerna kekeken Dorkas ibas simate nari pe mbar kel beritana seh ku kuta Yope. Tapi hal sipenting ijenda sue ras temanta ibas wari enda eme ningetken man banta maka patut kel cara kegeluhen Dorkas e iteladandi ras patut ka pe i pujiken erkiteken kidekah kegeluhenna ibuatna baginna ibas ngelai Tuhan alu kebayaken si lit ibas ia.

• Perb 9 : 36 – 43 bahan oratenta enda encidahken man banta kerna keteladanen Dorkas ibas erkiniteken ras ngelai kalak sienterem kidekah kegeluhenna. Kita uga nge ninta ?

  1. Gerejanta secara umum ibas ngelakoken dahin pelayanena enggo mehuli eme arah memahami ras ngelakoken tugas panggilenna ibas er- Diakoni. Hal sie pe tentu la banci lang sidukung gelah alu bage enterem jelma banci nggejapken nanam kehadiren gerejanta GBKP.
  2. Ibas panggilennta secara pribadi pe maka tugas guna er-diakoni pe dahinta kap, emaka marilah sipakeken dirinta sebage perkakas Dibata ibas ngelai kerina jelma si membutuhken pelayanen Diakoni.
  3. Melala bentuk – bentuk dahin Diakoni sibanci silakoken ibas ngelai. Dorkas ngelakoken dahin ngelai (er-Diakoni ) ibas hal – hal si kitik nari, tapi amin kitik perbahanenna sie tuhu – tuhu tergejap man jelma sienterem.
  4. Mbelin kel pasu – pasu Dibata ibas kegeluhenta sigenduari. Tentu sie pe mereken kesadaren man banta maka mbelin kel kepe keleng ate Dibata man banta. Emaka mari si respon keleng ate Tuhan e alu encidahken perbahanen keleng ate man kerina manusia alu ngelakoken tugas panggilenta sebage kalak si ngelai (er-Diakonia).

• Dage siingetlah, Yesus enggo leben ngelai kita, emaka marilah ngelai kita, janah sijadiken dahin ngelai e jadi jiwa kegeluhenta alu menghambaken diri sebage bukti kita ajar – ajar Yesus.

Pekanbaru 21 January 2016.
Pdt. Israel H S Milala. STh.

Suplemen Pekan Penatalayanen Wari Pe IV ken. 20 Jan 2016. II Tim 4 : 1 – 5 “Beritakenlah Kiniulin Tuhan” (Berita Si Meriah)

Khotbah : II Tim 4 : 1 – 5
Tema : “Beritakenlah Kiniulin Tuhan” (Berita Si Meriah)

Pokok Pikiren.

• Ibas Perb 1 : 8 Jesus ngataken man ajar – ajarNa, dingen tentu kata e pe man banta genduari sebage ajar – ajarNa nina “…kam me pagi naksiken kerna Aku man kalak sideban”. Kata “Kam” ibas ayat enda nuduh kempak kerina kalak kristen maka ia enggo ndatken perintah guna meritaken Berita Si Meriah (Mat 20 : 28). Alu bage dage maka la lit alasen kai pe guna la meritaken Berita Si Meriah. Berita Si Meriah e arus i peseh ku kerina manusia, la erpilihen, termasuk man kalak si enggo eragama i luar agama kristen, gelah i etehna maka Yesus kap dalan keselamaten situhu – tuhu (Yoh 14 : 6).

• Bahan khotbah ibas pekan Penatalayanen ibas wari si Pe IV ken enda II Tim 4 : 1 – 5 enda pe nuriken kerna kerna persinget ntah nasehat ulang ibas ndahiken dahin meritaken Berita Si meriah si isehken Paulus man Timotius. Lit pe piga – piga persinget ntah nasehat si isehken Paulus man Timotius sibanci ituriken ijenda eme :

  1. Paulus ningetken sada hal si pasti ras si harus i yakini eme kerna kerehen Jesus sipeduakaliken “Kristus reh denga pagi jadi hakim nandangi kalak singgeluh ras si enggo mate. IpantekiNa kinirajanNa” (ay. 1a). Kata enda me si menjadi alasen maka dahin guna meritaken Berita Si meriah arus i terusken dingen si harus i idahiken, erkiteken Kristus pasti reh denga pagi guna jadi hakim nandangi kalak si nggeluh denga ras kalak si enggo mate. Alu bage dage i jenda Paulus menekanken man Timotius maka dahin meritaken Berita Si meriah e seh kel pentingna, alu ngataken “Emaka ku pindoken kel man bandu i lebe – lebe Dibata ras Jesus Kristus” (ay.1). Perdiateken maka kata “Kel” jadi sada penekanen si penting.
  2. “Pembarkenlah Berita e subuk teng – teng ras la teng – teng paksana, terusken gelah i beritaken” (ay.2a). Kata Paulus enda sangat bertentangen ras sada lagu si agak familiar ibas kalak karo nina “ula kata – kataken” ntah pe istilah si ipake piga – piga hasil produksi alu nambahken keterangen “untuk kalangan sendiri” ntah pe si hanya bengket kubas sada keanggotaan club, ingan belanja, rsd, alu erbahan “kartu member”. Kata “Pembarkenlah” e nuduh kempak kerina manusia ras sifatna “harus” dingen ibas kerina “waktu” subuk teng – teng ras la teng – teng paksana. Jadi alu bage Paulus sendiri memiliki konsep ibas ndahiken dahin pembarken Berita Si Meriah maka lalit batasen waktu ras tempat. (ay. 2b. Bdk. Ul 6 : 7 – 9).
  3. Sifat ibas meritaken Berita Si Meriah si kataken Paulus tuhu – tuhu penting pe siperdiateken ras persinget enda jiwana situhuna sada persinget si keras kel ras arus si perdiateken alu serius, nina Paulus ibas persingetna e “Cidahkenlah salah kalak, persingeti dingen pegegehi ia, sanga ijarkenndu ia alu dem kesabaren” (ay.2b). Sifat pengajaren enda tentu berbeda adi si idah ibas jamanta sigenduari, erkiteken si idah memang genduari kalak si er-Berita Si Meriah enggo mulai mencari zona nyaman, mbiar erbahanca kalak tersinggung, lanai pang terang – terangen nuduhken si salah, malah sedih pe siakap erkiteken enterem per – Berita Si Meriah ibas masa sigenduari enda hanya ngelawaki saja dahinna ibas meritaken Berita Si Meriah, lanai ia pang mandang si salah ras si lepak. Kata Paulus ibas ayat enda situhuna bali kel ras konsep Yesus Rigth is right – Wrong is wrong, sebab memang Berita Si Meriah e bertentangen kel ras si la mehuli (Mat 5 : 37).
  4. Persinget Paulus ibas ayat 2 e situhuna sifatna sangat keras sebab Paulus memang menelanjangi ras mereken fakta nandangi kai sijadi ibas paksa – paksa si reh si arus i perdiateken Timotius, alu ngataken ibas ay. 3 – 4 nina “Reh me pagi paksana lanai ibegiken kalak pengajaren situhu – tuhu. Sura – surana saja me idalankenna. I pepulungna guru – guru guna ngajari ia kerna kai siakapna entabeh megikenca, lanai ibegeinna pengajaren situhu – tuhu, tapi tutus atena megiken pengajaren sila tuhu”. Ibas kinata kegeluhen gereja, perpulungen, hal si isingetken Paulus enda adi siperdiateken memang enggo melala terjadi, ija gereja/perpulungen lanai kritis nandangi pengajaren situhu – tuhu, lanai rukur alu mbages ibas memahami kata Dibata ras ernembeh ate man per – Berita Si Meriah si tuhu – tuhu meritaken Berita Si Meriah alu benar. Ibas sienda perdiatekenlah ibas kita megiken khotbah ntah nenahken pengkhotbah ibas acara – acara gerejanta, la lah ndia kita tedehen ateta sihanya memeriahken ibadah saja ?
  5. Persinget Paulus man Timotius nina, “Tapi kam ntah kai gia jadi, ola bene ukurndu. Megegenggenglah ibas ngenanami kiniseran. Dahikenlah dahin meritaken Berita Si Meriah e, janah dalankelah tanggung jababndu jadi suruh – suruhen Dibata” (ay. 5). Ibas sejarah kegeluhenna Timotius memang kalak situtus ras setia ndalanken dahinna ibas meritaken Berita Si meriah ras tetap setia ibas kinitekenna man Jesus Kristus. Tapi amin bage gia maka Paulus tetap mpersingeti ras memotivasi Timotius gelah la bene ukurna gia enterem pagi kalak silanai megiken pengajaren situhu – tuhu.

• Tema Pekan Penatalayanenta ibas wari pe IV ken enda “Beritakenlah Kiniulin Tuhan” (Berita Si Meriah), sada tema ningetken man banta simenuntut gelah tetap sidalanken tanggung jababta sebage murid – murid Kristus, alu nuriken kerina kiniulin Dibata, eme Tuhan si enggo nebusi kerina dosa – dosa manusia ras si dem alu keleng ate si tetap mereken pasu – pasuNa simpar man manusia.

• Mari dage sibuat baginta ibas meriteken Berita Si Meriah e, erbage – bage talenta si ibereken Dibata man banta, si pakekelah lah e guna ndahiken – dahin meritaken Berita Si meriah sebab erkiteken sie kapa maka Dibata pe mereken erbage – bage pemere man banta.

  1. Sidahiken dahin meritaken Berita Si Meriah alu prinsip “The rigth man on the rigth pleace and teh rigth job”.
  2. Memiliki gairah kerja ibas meritaken Berita Si Meriah labo sebagai kalak si i pekerjaken (*aron – nen, cataten tambahen i teruh) tapi sebage kalak si iutus Dibata guna ndahiken – dahin erberita.
  3. Lit rasa penasaren adi la idahiken – dahin e alu mehuli, sebab sieteh e sebage panggilenta alu semangat pengabdian si tuhu – tuhu sebab tanggung jababnta kin guna ndahiken – dahin meritaken kerina kiniulin Dibata sebage kalak si enggo ndatken keselamaten ibas Dibata nari.

• Selamat Selamat menerima panggilen ras selamat menjadi per – Berita Si Meriah ibas kerina kegeluhenta, mari dage ““Pembarkenlah Berita e subuk teng – teng ras la teng – teng paksana, terusken gelah i beritaken”.

Pekanbaru 19 Jan 2016.
Pdt. Israel H S Milala. STh.

Cataten tambahen siman pikirenta ibas status FB ku Israel Heryantony S Milala. Selala 18 Jan 2016 :

ARON …. ?
Setelah berpikir ulang … aku mulai bertanya – tanya … tepatkah istilah ini dipakai dan dikembangkan pengertiannya dalam kata pelayanan :

  1. Aron adalah sebuah konsep pola kerja sama dan tolong menolong (gotong royong) baik dalam menghadapi ancaman dari pihak lain atau dalam mengerjakan sesuatu pekerjaan diladang, sawah, membangun rumah, dsb.
  2. Istilah aron berasal kata sisaro-saron (saling membantu) yang diwujudkan dalam bentuk kelompok kerja orang muda atau dewasa dalam satu kelompok yang bisa saja terdiri dari sedikit dan banyak orang di dalamnya.
  3. Biasanya dilakukan secara bersama – sama secara bergiliran (jika sesorang tidak masuk dalam kelompok Aron, maka ia tidak akan mendapat giliran dalam mengerjakan ladang atau sawahnya), jika demikian maka sifat dari kata Aron ini juga sebenarnya adalah Meminjam Tenaga (Pinjam Gegeh).
  4. Sifat lain dari kata Aron adalah dilakukan jikalau kesepakatan bersama dan kalau ada tempat untuk bekerja, jika tidak ada kespekatan dan tempat bekerja maka Aron biasanya tidak melakukan pekerjaanya, maka dapatlah dikatakan pekerjaan ini sifatnya temporer.
  5. Dalam perkembangannya Aron akhirnya juga mencari upah dari setiap pekerjan yang ia lakukan dan juga dengan istilah negatif misalnya Aron si siwah. Dsb ….

Hanya sedikit terganggu dengan istilah ini dipakai dalam konsep pelayanan dan tidakkah lebih baik jika tetap memakai istilah yang Alkitabiah misalnya “Hamba” yang lebih sering dipakai dalam Alkitab dan oh ya, pertanyaan saya berikutnya : siapakah yang memberi otoritas kepada pembuat sebutan ini, sehingga harus di legalkan … hehehe.

Suplemen Pekan Penatalayanen wari Pe III Ken 19 Jan 2016. “Kerina Guna Kerinana”

Tema : “Kerina Guna Kerinana”
Khotbah : Perb 2 : 43 – 47

Pokok Pikiren :

• Perpulungen si pemena enda memiliki jumlah anggota 3000 kalak lebih seh maka dungna pe mencapai 5000 kalak lebih (Perb 4). Tentu ibas jumlah sienterem e erbage – bage situhuna kesulitan guna mpersadakenca, tapi amin bage, puji Tuhan ibas jumlah sibage buena kegeluhen perpulungen si pemena e ndatken cataten sejarah simehuli ibas sejarah Alkitab.

• Kai sebab maka perpulungen si pemena e ndalani kegeluhen perpulungen si mehuli ? Piga – piga hal si banci si idah arah kesaksin Pustaka Si Badia eme :

  1. Perpulungen e pantek kenca nusurna Kesah Si Badia dingen Kesah Si Badia me si erdahin ibas pusuh kerina ngawan perpulungen seh maka perpulungen e tuhu – tuhu ermeriah ukur ibas kerina persadanna.
  2. Kiniersadaan ibas perpulungen si ertambah – tambah aminna gia mbue kiniseran – kiniseran si ihadapina. Memang kiniseran e sendiri lit ekiteken pengakuan perpulungen e kerna Kristus sebage Tuhan bagepe erkiteken penjajahen ibas bangsa Romawi nari sebagai penguasa ras kibat penjajahen e enterem kalak kristen si jadi miskin erkiteken kinitekenna man Yesus, erkiteken ibas paksa sie terjadi diskriminasi man pengikut Kristus ibas kerina hal.
  3. Rasul – rasul sebagai pemimpin perpulungen ibas paksa sie pe ngelai perpulungen e alu mehuli, janah memang ibas paksa sie rasul – rasul tuhu – tuhu mengambil peranna sebage perberita si meriah, pelayan (pengembala) ras pengajar alu benar ras mbiar man Tuhan.
  4. Perpulungen e katawari pe muas melihe ras ertedeh ate nandangi pengajaren si isehken rasul – rasul erkiteken enggo mengalami pembaharuan ibas Kesah Si badia. Isamping ketekunen perpulungen megiken pengajaren ibas rasul – rasul nari, perpulungen e pe ertutus ate guna pulung ras – ras sebage tanda kiniersadanna.

• Erpalasken penjelasen e maka lit piga – piga si menjadi cataten man banta ibas kegeluhen kekristenenta paksa genduari enda eme :

  1. Perpulungen si pemena nggeluh alu sikeleng – kelengen alu makeken kai si lit ibas ia, hal sie kerina eme hal silumrah janah lebih luar biasa sebab kerina si ilakoken perpulungen si pemena e labo hanya ilakoken ibas hari – hari besar agama saja tapi ibas setiap waktu ibas kegeluhen si lit.
  2. Lit ‘kesadaren’ ibas kegeluhen, janah ‘kesadaren’ e sendiri menjadi e jadi sada hal si penting kel si arus ilakokenna sebab ietehna maka kiniersadaan e me jadi gegeh man perpulungen. Tentu pe ibutuhken genduari kesadarenta kerna pentingna kiniersadaan ibas kegeluhen gerejanta.

• Tema Pekan penatalayanenta ibas wari enda “Kerina Guna Kerinana”. Sada tema si ningetken mulihi man banta maka tuhu penting kel ibas kegeluhen kekristenenta ras gerejanta GBKP. Piga – piga hal sibanci jadi perenungenta arah tema dingen oratenta Perb 2 : 43 – 47 enda eme :

  1. Gerejanta GBKP enggo tuhu enterem anggota ngawan perpulungenna. Tapi ibas sie enggo nge si pake e jadi gegeta guna negelakoken erbage – bage dahi – dahin simulia bagi si ngena ate Tuhan ?
  2. Melala talenta ibas kegeluhen perpulungenta banci nge ndia e jadi gegehta guna ngelai ras nehken kekelengen sapih – sapih kita ?
  3. Ibas piga paksa tahun silepas ninta rusur selaku ngawan GBKP “Aku Kap Kam Janah Kam Kap Aku” kata enda ningetken maka kita sada kap. Alu kata sie situhuna maka enggo me megegeh tema si seh man banta sendah enda “Kerina Guna kerinana”.

• Dage marilah erlajar kita ibas perpulungen si pemena sebab melala hal sibanci si praktekken ibas kegeluhenta arah cara kegeluhen perpulungen si pemena e ibas kegeluhen gereja ras pribadinta ibas masanta sigenduari. Ras tentu kerina sie banci terpraktek ibas kegeluhenta adi tetap si gejapken maka kita kap aronNa guna ndahiken – dahin simehuli dingen alu bage ka nge maka tema Pekan pentalayanenta ibas wari si pe III ken enda “Kerina Guna kerinana” tuhu – tuhu banci terrealisasi alu mehuli.

Pekanbaru 14 Jan 2016
Pdt. Israel HS Milala.

Suplemen Pekan Penantalayanen Wari II ken. 18 Jan 2016.“Lanai Atendu Keleng Bagi Si gel – gel”

Tema : “Lanai Atendu Keleng Bagi Si gel – gel”
Khotbah : Ketangkasen 2 : 1 – 7

Pokok Pikiren :

• Bahan oraten Pekan Penatalayanenta kitab Ketangkasen enda nuriken kerna pengenehenen rasul Johanes janah ibas pengenehenen Johanes e isingetken man Perpulungen Efesus si ibas paksa sie jadi sada kota si sangat terkenal i bas propinsi jajahan Roma i Asia ; kota pelabuhan si sangat sibuk alu perdagangen (bisnis) ras pusat pemujaan Dewi Artemis (Perb. Rasul 19 : 27, 35), bage pe melala terjadi praktek – praktek perdukunen ras sebage cataten man banta pe maka tupung sie kerina kekuasanan pemerintahen pe lit iteruh kekaisaren Romawi ras tentu sebage bangsa si terjajah maka melala kesuliten – kesuliten si idatken perpulungen e.

• Rikutken Ket 2 : 1 – 7 bahan oraten Pekan Penatalayanenta ibas wari si pe II ken enda lit 4 hal si penting si isingetken nandangi perpulungen kalak Kristen i Efesus eme :

  1. Dibata mujiken kiniulin kegeluhen perpulungen e ibas perpulungen e ngikutken pedah – pedah Tuhan. Lit pe kiniulin kegeluhen perpulungen e si pujiken Dibata eme, ija perpulungen e alu tutus ndarami kebenaren kerna kata Dibata, nguji pengajaren rasul – rasul gelah ietehna palsu ntah lang (bd. Perb 20 : 29 – 32), tutus erdahin, persaber, la atena ngena kalk si erbahan kejahaten, megenggeng ibas negenanami erbage – bage kiniseran (ay. 1 – 3).
  2. Dibata mandang (menegor) kinilaulin kegeluhen perpulungen erkiteken lanai atena keleng atena Tuhan ras mpraktekken keleng ate bagi tangtangna ndube ia ngaloken Tuhan ibas kegeluhenna, jenari mulai tek ras ersemabah nandangi dibata – dibata sideban, dingen kekelengenna lanai erpalasken keleng ate Dibata (ay. 4).
  3. Dibata mereken jalan keluar guna banci mulilihi mpekena kegeluhen perpulungen kubas dalan Tuhan eme alu ningetken gelah perpulungen e jera ras ngakuken kerina kesalahenna man Dibata (ay. 5)
  4. Persinget ras perintah e arus ibegiken ras idalanken perpulungen e, sebab lit ulih si mbelin si isehken Dibata man perpulungen e dikune perpulungen e megiken ras jera ibas kerina kesalahenna. Dingen ulih pertobaten e eme Dibata mereken man perpulungen e man buah batang kayu kegeluhen si lit turah ibas Pardis (ay. 6 – 7).

• Cara kegeluhen perpulungen Efesus si ituriken ibas Ket 2 : 1 – 7 enda, tentu sie kerina jadi persinget man banta ibas kegeluhen ke kristenenta sigenduari. Alu bage piga – piga hal sibanci jadi persinget man banta si isehken erpalasken oratenta ket 2 : 1 – 7 enda eme :

  1. Kai pe silakoken ibas kegeluhen pelayanenta maka kerina e arus erpalasken keleng ate bagi keleng ate Tuhan nandangi manusia sebab adi la erpalasken keleng ate Dibata maka kerina perbahanenta labo lit ertina (bd. I Kor 13 : 1 – 3).
  2. Mengintrospeksi diri (mangamati diri sendiri) alu cara memeriksa ngulihi kegeluhen si enggo i dalani kidekah enda, sebab banci jadi pe semangat kekristenenta enggo menurun.
  3. Banci jadi pe lanai kita kreatif menumbuhken sikap – sikap simehuli ibas kegeluhenta subuk e ibas jabu ras keluarga. Sebab banci jadi memang, kita ras – ras ergereja ntah bersekutu tapi ibas sie pe banci jadi gairah semangat kebersamaanta enggo luntur, Keleng ate si lit pe enggo terasa hambar dingen kerina aktifitas pelayanenta enggo hanya semacam rutinitas.

• Temata “La nai atendu keleng bagi si gel – gel” eme sada statment/pernyataan Dibata man perpulungen Efesus ras banci jadi statment/pernyataan Dibata e terjadi ibas gereja ntah kegluhen pribadinta. Emaka mari siukuri mulihi sekalak – sekalak kerna tema si seh man banta ibas Pekan Penatalayanenta ibas wari si peduaken enda ; bagi si gel – gel denga nge kesetianta man Tuhan, ertutus ate nandangi pengajaren kerna pustaka Si Badia si benar, Erkeleng ate bagi hukum kekelengen si isehken Dibata, aktif nge kita bagi keaktifenta ndube ibas dahi – dahin gereja ?

• Dibata enggo milih kita jadi aronNa ras tentu kita bangga ibas Dibata milih kita jadi temanNa erdahin guna ncidahken kerina keleng ate si lit ibas Ia, emaka marilah dage si jemak ngulihi komitmenta ras Dibata dingen tetap setia nggeluh sebage kalak kristen sindalanken kerina perentah Dibata ibas kegeluhenna tep – tep wari.

Pekanbaru 15 Jan 2016.
Pdt. Israel HS Milala.

Suplemen Pekan Penatalayanen Wari I ken. 17 Jan 2015

Tema : “Kita Aron Dibata kap”
Khotbah : Ef 4 : 1 – 7

Pokok Pikiren :

• Surat Efesus enda eme surat penggembalaan Paulus si ituliskenna i bas penjara nari man perpulungen Epesus gelah tetap perpulungen nggeluh bagi si ngena ate Dibata bagi tantangna perpulungen tek man Kristus. Sebabna paulus mpersingeti perpulungen e erkiteken lit turah persoalen/konflik itengah – tengah perpulungen e. Lit pe persoalen/konflik si jadi eme :

  1. Litna kelasepahamen kerna pengajaren keselamaten antara kalak kristen si non Yahudi ras kalak kristen si Non Yahudi (Junani, Romawi). Ibas pengajaren e kalak Yahudi menekanken maka keselamaten lebih mengarah man bana, erkiteken ia me simeteh torat ras atruren kerna keagaman umpamana : kerna sunat, pantangen pangan rsd. Sedangken kalak si Non Yahudi la ngakai kerna aturen agama e kerina ras erkiteken sie me maka konflik si lit antara kalak Yahudi ras Non yahudi semakin mengacauken perpeulungen e.
  2. Ibas sisi sideban muncul pe masalah immoralitas. Masalah e muncul erkiteken Kota Efesus ini terletak i Asia Kecil (kawasan di Asia Barat Daya, letakna geduari kurang lebih i Turki bagian Asia). Ibas zaman PB Efesus eme kota pelabuhan tersibuk di kawasan Asia Kecil. (Terkenal alu juluken ”metropolis pertama dan terbesar di Asia”). Ibas konteks sienda me maka muncul masalah immoralitas terlebih – lebih ibas berkembangna pe pemujaan man Dewi Artemis si mempersiapken diberu – diberu si mejile ibas kuilna siertugas sebage imam ras pelacur suci ibas kuil – kuil Dewi Atermis. Isamping sebage sentral kegeluhen sex maka kuil e pe menawarken suaka man kalak si ngelakoken kejahaten.

• Lit pe pengajaren si isehken Paulus guna njagai kiniersadaan si lit itengah perpulungen e, bagi isingetken ibas bahan oratenta wari si pemena ibas pekan penatalayenta wari enda Ef 4 : 1 – 7 :

  1. Paulus pe mperjelas doktrin si penting man perpulungen terlebih ibas ngelawan kiniteken nandangi Dewi Atermis ras pemahamen si berbeda kerna keselamaten antara kalak Yahudi ras Non Yahudi. Ibas sie Paulus ngataken sada ngenca Tuhan eme Bapa ibas kerinana ibabo kerina sinasa lit emaka kiniteken man Dewi Atremis eme kiniteken sisalah. Ibas ndatken keselamaten maka Paulus mereken penjelasen, maka ibas sada kiniteken man Yesus maka kerina kalak si tek man Yesus i selamatken janah la lit perbedaan antara kalak Yahudi ntah Non Yahudi (Bd. Ef 2 : 17 – 18) dingen kerina keselamaten e idatken alu sada peridin, ija ibas sada peridin e kerina kalak si enggo ngakuken Yesus eme Tuhan, maka kalak e enggo ersada ibas kematen ras kinikeken Yesus (ay. 5 – 6 ; bd. Rom 6 : 4 – 5).
  2. Gelah perpulungen nggeluh bagi si iaturken Dibata alu sikap nggeluh : meteruk ukur, lemah lembut, saber, la pergelut erkiteken litna kekelengen ibas perpulungen e bagi keleng ate Kristus nandangi perpulungen e (ay. 1 – 2).
  3. Tetap ngusahaken nggeluh ibas perdamen alu la sipandang punjuten tapi nggeluh bagi sada kula. Ibas sie Paulus mereken pengertin maka Kesah Si Badia me simpersadaken perpulungen e kubas sada pengarapen nandangi Tuhan eme ndatken kegeluhen sirasa lalap (keselamaten). Alu bage, ibas sada pengarapen si seri , maka Paulus ningetken gelah perpulungen tetap gelah nggeluh ibas perdamen (ay 3 – 4).
  4. Ibas menyemangati perpulungen e Paulus ningetken, ibas kerina kinierbagen si lit ibas perpulungen e, maka kerina e eme kap gegeh si banci ipake guna membangun kiniersadan kula gelah lebih mehuli si saling melengkapi sada ras sidebanna (ay. 7 ; bd. 12 : 6 – 8).

• Arah penjelasen kerna bahan oraten Pekan Penatalayanenta ibas wari si pemena enda piga – piga hal sibanci simaknai khususna ibas kegeluhen gerejanta GBKP eme :

  1. Gelah gerejanta pe lebih mbages memahami maka GBKP pe bengket nge kubas bagin kula ni Kristus siarus mengambil peranna sebage gereja situhu – tuhu ras lebih ernanam ras tergejap kehadirenna i tengah – tengah kegeluhen i doni enda.
  2. Sebage warga gereja GBKP. Kita sebage ngawan ni perpulungen nggeluh ibas bagi sada kula, alu sikap nggeluh meteruk ukur, lemah lembut, saber, la pergelut ras sikeleng – kekelengen. Lanai jamanna nggeluh sipandang punjuten guna saling menjuatuhken, menganggap diri paling benar, paling berjasa, paling rohani, tapi marilah kerina kita sebage ngawan niperpulungen makeken kerina talenta silit ibas geluhta guna membangun kiniulin gerejanta kuarah lebih mehuli sebab Tuhan si isembah ras simada gerejanta sada kap dingen sada nge kerina tujunta eme kubas kegeluhen sirasa lalap.

• Tema Pekan Pentalayanenta : “Kita Kap Aron Dibata”. Tema enda ningetken man banta dua hal eme sebage “aron” maka kita me sierdahin si terpilih ras sebage “aron” kita ituntut guna radu ras ndahiken dahin si isehken Tuhan man gerejaNa, alu sada sada arih dingen sada ukur, saling mendukung ras si iwujudnyataken e ibas perbahannen sinyata rikutken kerina pemere/talenta si ibas kita. Gelah alu bage melala hal banci silakoken tole guna ndahiken – dahin si lit ibas gerejanta.

Pekanbaru. 14 Feb 2016.
Pdt. Israel HS Milala